Neden İsveç Diyeti Yapıyorum?



Merhaba,

Balık etli genlere sahip olmak diyetlerle haşır neşir olmak anlamına geliyor ki ben 17 yaşımdan beri ara ara diyet yaparım :) Alışkanlık işte dermişim. Alakası yok tamamen genetik ve psikolojik ;)

Öncelikle şuraya İsveç Diyeti linkini bir koyalım. Bir sürü web sayfasında var olanı bir de biz anlatmayalım.

Ben size neden saldırı (attack) olarak bu diyeti seçtim onu anlatayım.

Öncelikle yılların diyetyaparlığının vermiş olduğu tecrübe ile kendimi tanıyorum ve ben bir diyete başlayacaksam hangi şartlar oluşmalı farkındayım:

1- 80 kilonun üstüne çıkmalıyım (Can alıcı nokta) Çünkü kemik ağırlığım ve boyum nedeniyle bu kilonun üstüne çıkmadan aynada durumu kotarıyorum. (Komik olan 70-85 kilo arasında 40-42 beden olmam. 70 kilonun altına inersem ki 13 senedir daha hiç inmedim :))) üst bedenim değişmez ama alt bedenim 38 e kadar iner. Kemiklerim daha küçük bedenlere izin vermiyor. Hayatımın hiçbir döneminde S-M yada 36 beden bir kıyafetim olmadı.)

2- Kıyafetlerimin bazılarının içinde kendimi rahatsız hissetmeliyim.

3- Cildim bozulmalı. (Kilo alınca yağ dengesi değiştiği için cildim bozuluyor otomatik olarak.)

4- Psikolojik olarak hazır olmalıyım. (Meali başka derdim olmamalı.)

5- Maddi olarak hazır olmalıyım. (Kendimizi kandırmayalım diyet yapmak ve dengeli beslenmek ucuz birşey değil. Hele bir de diyetisyene, spor salonuna vs gidilecekse maddiyat önemli.)

Diyetimi nasıl seçiyorum?

O tamamen belirsiz. Diyetisyen kontrolünde 4 ayda 13 kilo vermişliğimde var, Dukan + Spor salonu ile 3 ayda 10 kilo vermişliğimde.

Neden geri alıyorum?

Yemeği seviyorum elbette ama metabolizmamla ilgili sorunlarım da var. İnsülin direnci ve hipotiroit yeterli oluyor zaten.

Hareket etmek yeterli değil,  çünkü benim kadar hareketli bir insanı hayatınızda biraz zor görürsünüz.

Neyse sadede geleyim, bunları açıklamak mecburiyetinde hissettim kendimi sadece.

Şu an 3.günüm ve severek-istyerek İsveç Diyeti yapıyorum. Çünkü yaş 35 olunca biliyorsunuzki eskisi gibi herhangi bir diyetle kilo veremeyeceksiniz, diyetinize 3-14 günlük bir saldırı (attack) ile başlamak metabolizmanızı şaşırtmanız ve ilk etapta motivasyonunuzu sağlayacak kilo kaybının gelmesine yardımcı olacak. Çünkü diyette MOTİVASYON herşeydir.

Ben de internette şöyle bir gezinip buradaki yemek ve alışveriş düzenimize en uygun olan diyeti seçtim. Çünkü diyet yemekleriniz ne kadar zor hazırlanır ve ne kadar zor ulaşılır olursa o diyetten o kadar çabuk bıkarsınız. (Tecrübe konuşuyor)

İsveç diyetinin listesi çok basit. Marketten alıp gelip hazırlamanız dakikalar alıyor. Ara öğünlerin olmaması benim metabolizmamı şaşırtacak bir diğer özellik çünkü şimdiye kadar ara öğünsüz hiçbir diyeti yapmamıştım.

İlk gün resimlerini çektiğim menümü sizlerle paylaşayım.


Sabah : 1fincan sade kahve + 1 küp şeker


Öğle : 1 porsiyon haşlanmış ıspanak + 2 adet haşlanmış yumurta + 1 salatalık
(Listede 1 domates var ama ben alerjim olduğu için salatalıkla değiştirdim.)


Akşam : 200 gr biftek + zeytinyağlı-limonlu salata

Bir diğer + sı da isterseniz 6 isterseniz 13 gün yapabilmeniz. 6 gün yaparsanız 3 ay sonra tekrar bir 6 gün yapabiliyorsunuz üstelik. Ben şimdilik 6 gün diye düşündüm ama kararımı vermedim, cuma günü yani 6.günümde 13 güne tamamlayıp tamamlamayacağıma bakacağım.

Kaç kilo vermeyi hedefliyorum?

İlk etapta 6-7 kilo benim için iyi sonra kalorisi yükseltilmiş ara öğünlü bir planla ayda 1-2 kilo vereceğim bir sistemle kalıcı zayıflamayı planlıyorum.

Şimdilik olayım bu.

Sevgiler...







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fırın Kızmışken : Dolmadan Artan Kabak İçi Değerlendirme ve Beşamelli Tavuk

Maniküre SON !

Artık İplerimizi Değerlendirelim