Fitness ve Pilates :)

9 Mayıs 2012 itibariyle eşimle birlikte spor yapmaya başladık. Evimize yakın mesafedeki 2 salonla görüştükten sonra, kapalı yüzme havuzu da olanda karar kıldık. Haftada 5 gün olmak üzere (salı-çarşamba-perşembe-cumartesi-pazar) spor yapıyoruz. 

Elbette sadece spor yeterli değil. Beslenmemizi de düzene sokacağız, ancak öncelikle vücutlarımız spor aktivitesine alışacak. Çünkü spor ve diyete aynı anda başlamak için 30'lu yaşlar için çok önerilmiyormuş. 

Peki salonda neler yapıyoruz? 

  • Haftaiçi günlerde sadece fitness ve cardio aletleriyle çalışıyoruz. Koşu bandı, bisiklet, uzay yürüyüşü, merdiven v.s.
  • Haftasonu ise fitness ve cardionun ardından yüzüyoruz. 
  • Ben ek olarak 15'er dakika topla pilates yapmaya başladım. Ayrıca bugün pilates lastiği de aldım, onun egzersizlerini de ekleyip 30 dakikaya çıkarmayı düşünüyorum. 


Sitemizin açık havuzu da bu hafta açılıyor. Artık bol bol yüzeceğiz. En sevdiğim spor faaliyeti yüzme sanırım.

Asıl değinmek istediğim kısım ise "Spor yaparken ne giymeli ?" .



Benim bugün seçtiklerim :) Pilates yapacaksanız şort yada geniş paçalı bir eşofman altı giymemenizi öneririm. Pilates topuna hakim olabilmek için spor taytlar yada paçası lastikli yada daralan eşofman altları ideal. T-shirt olarak pamuk oranı fazla olan penyeler ve Adidas , Nike gibi markaların Clima Cool ve Dri Fit gibi ter ve ısı dengesini sağlayan kumaşlardan yapılmış t-shirtleri ve eşofmanları sizi rahat ettirir. Siz benim Jimi Hendrix t-shirtüme takılmayın :))) Tayt giydiğimde popomu kapamak için bu tarz üstler tercih ediyorum ki salonda insanlar görüntüden rahatsız olmasınlar. Herkes taytlı bayan görmekten memnuniyet duymayabilir. Hem böyle bir kapatıcı olası kazaları da engeller diye düşünüyorum. Eğilip kalkarak spor yapılıyor sonuçta ;)



Ayakkabı en önemli parça. Öncelikle salona giderken giydiğiniz ayakkabı ile salonda kullandığınız ayakkabının ayrı olması gerekiyor. Çünkü solandaki aletlere ve Pilates matlarına ayakkabınızda getireceğiniz taş, çamur v.s. bulaşmamalı. Bunun dışında ayakkabının hafif -mümkünse fitness için üretilmiş- ve ayağı tam kavrayan yani tam ayağın numarasında olmasında çok büyük fayda var. Doğru ayakkabı yapılan sporun kalitesini arttırıyor ve sakatlanma riskini azaltıyor. Ben evde var olan ayakkabımla rahat edemediğim için , yukarıdaki ayakkabıları aldım ;)


Gelelim havlu meselesine. Bizim gibi hem havuza , hem fitnessa gidiyorsanız; havlu taşıma meselesi ortaya çıkıyor. Hamam çantası gibi spor çantası hazırlamak istemiyorsanız. Nabaiji markalı ince polara benzeyen havlular birebir. Açtığınız zaman bir plaj havlusu boyutuna gelen bu havlular, rulo yapılıp lastiği geçirilince çantada bir baş havlusu kadar yer kaplıyor. Üstelik çok iyi su ve ter emiyor. Ben Decathlon'un Bayrampaşa Forum İstanbul'daki mağazasından aldım. 





Ve ... geldik benim için bir diğer önemli mevzuya :) Spor sütyen meselesi ;) Benim gibi iri göğüslere sahipseniz spor yaparken normal bir sütyenle asla rahat edemezsiniz. Ben bu sorunu yukarıdaki spor sütyeni alarak çzümledim. Gerçekten çok büyük fark yarattı.

Diyet ve sporla ilgili başka bilgilerde paylaşacağim sizlerle ama önce okullar bir kapansın ;)

Şimdilik bu kadar. Sevgiler...



















Yorumlar

  1. kolay gelsin sağlıkla devamı da gelsin inş. spor büstiyerine bayıldım sıttaki bağım çapraz olşu dik durmayı da sağlıyor. sağlıkla kullan canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kesinlikle büstiyerin çapraz sırtı çok rahat ettirdi beni. Doğum yapmadan 90C göğüslere sahibim maalesef :( :) Sevgiler...

      Sil
  2. Good articlе! Wе аre linking to this particulаrly great
    аrticle on our webѕite. Keeр uρ
    the good writing.

    Here is mу wеb blog: http://www.c2bcs.Com
    Feel free to surf my web site pregnancy association

    YanıtlaSil
  3. Hmm is anyοne else encounterіng рroblеms wіth the images on this blοg
    loading? Ι'm trying to figure out if its a problem on my end or if it's the blog.
    Any fеed-back would bе greatlу appгeciated.


    Feel free to visit mу wеbpage :
    : SEOPressor V5 review

    YanıtlaSil
  4. Yοu can defіnitely sеe your enthuѕiasm іn the ωoгk you wгite.

    The sector hopes for even moгe passionate ωrіteгs
    such as you who are not afraid to say how they bеlievе.
    Always follow уour heart.

    Heгe is my website - seopressor.loydtuerk.com

    YanıtlaSil
  5. My coder is trying to persuade me to move to .
    net from PHP. I have always disliked the idea because of the expenses.
    But he's tryiong none the less. I've been using WordPress on several websites for about a
    year and am anxious about switching to another platform.
    I have heard fantastic things about blogengine.net. Is there a way
    I can transfer all my wordpress posts into it? Any help would be really
    appreciated!

    Feel free to visit my web-site seo

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sonbahar ve Yeni Okul Yılına Hazırlık

Bir Anne Adayı Olarak Öğrendim ki - 1 : PERSENTİL

SON YAPRAK (The Last Leaf)