Zaman Yönetimi ve Ben

Zaman Yönetimi 1900'lü yılların ortalarından sonra literatüre girmiş bir kavram. Çünkü öncesinde bilgi ve yaşam bugünlerdeki kadar hızlı akmadığından zamanı yönetmek diye bir eyleme de ihtiyaç yokmuştur sanırım. 

Zaman yönetimi ile ilgili seminerlere katılmadım yada eğitim almadım. Ancak bu tür seminerlere katılan yada eğitim alan kişilerin sohbetlerine çok katıldım. Ayrıca konu ile ilgili gözüme çarpan makaleleri de hep okudum. Ama sizlerinde anlayacağı üzere bu konunun üzerine özel olarak eğilmişliğim yok. 

Ama hayat içerisinde bir çok konuda gözlemlerim bana şunu öğretti. Eğer kişilik olarak diğer insanların tecrübelerini rahat özümseyebiliyor ve özetler çıkarabiliyorsanız; onların özel olarak eğildikleri konular hakkında kendinizi yetiştirmeniz mümkün. Yeter ki karşınızdaki bir şey anlatırken dinlemeyi ve satır aralarını okumayı bilin. 

Bu nedenle size zamanı yönetmek için şöyle yapın , böyle yapın demeyeceğim ; öyle bir yetkinliğe sahip de değilim zaten. Ama kendi zamanımı nasıl yönettiğimden bahsedeceğim ki, ipuçlarını yakalayıp kendi hayatınıza uygulama şansınız olur belki. 


Bu arada yukarıdaki resimden de anlaşılacağı gibi bu yazıyı yazma konusunda bana fikir veren Vildancığım'a çok teşekkür ediyorum ;)

Öncelikle çalışan bir anne olarak aşağıdaki özgüvende değilim. 


Ancak perişan ve bitik bir halde de değilim (Çok şükür) .


Benim durumum daha çok kabullenmişlik ve rahatlayarak çözüm üretmeye odaklanmış olarak özetlenebilir.


Elbette herkes gibi benim de herşeye yetişmek gibi bir çabam var, ama kendimden de ödün vermemeye çalıştığımı itiraf ediyorum. Kendime ayıracağım özel zamanlarım, özel aktivite ve zevklerim olmazsa robotlaşmaz mıyım sizce de?

Size ortalama bir iş günümü ve annemli ve annemsiz olarak kategorize edilmiş ortalama bir tatil günümü anlatmaya çalışacağım. (Mehmet'e annem baktığı için ve birlikte yaşadığımız için annem önemli bir öğe :) ) 

Bakalım sizler satır aralarından kendiniz için neler keşfedeceksiniz? 

İŞ GÜNÜM

  • Sabah 7'de Mehmet'le birlikte kalkarım ve 7,5'a kadar altını alma, üstünü değiştirme, biberonlarını yıkama ve oyun aktiviteleri gibi Mehmetsel görevleri yaparım.
  • 7,5'ta Mehmet anneanneye devreder ; yatak odası, banyo ve Mehmet'in odası toplar ve okula gitmek üzere hazırlıkları tamamlarım (giyim, makyaj v.s.)
  • 8'de evden çıkar, 8,5'a doğru okula varırım.
  • Çay ile birlikte kahvaltımı alıp odamı toplarken ders defterlerini ve nöbet defterini kontrol edip , ders başlamadan önceki rutin işlemleri (hem Müdür Yardımcılığı adına hem de Fen Biilimleri Öğretmenliği adına) yaparım. Sıraydı, derse girişti , tenefüs aralarıda KURUM.NET derken öğlen olur.
  • Müdür Yardımcılığımdan dolayı sadece 16 saat derse girdiğimden öğleden sonraları dersim yok.Öğleyin yemeğimi yiyip biraz arkadaşlarla sohbet edip (hatta bazen biraz kitap okuyup) öğledn sonra rutin okul işlerini hallederim.
  • 4,5 gibi eve gelirim ve Mehmet'i devralırım. Anneannesi bu saate kadar yorulmuş olur. 
  • Annem çok yorgunsa biraz Mehmet'le oyun oynayıp mutfağı toplama ve yemek işine girişirim, çok yorgun değilse yemeği o yapar. Bazen gündüzden de yemeği hazırlamış olur. O zaman bayram ederiz hep beraber. 
  • Saat 4,5'tan uyku vakti olan 8-8,5'a kadar Mehmet'le ilgili her görev bana aittir. (Ekstra bir durum olmadığı sürece ; Anneanne ve dedesiyle akşamüstü gezmesine gitmesi yada benim markete v.s. gitmem gerekmesi gibi)
  • Mehmet uyuduktan sonra benim saatlerim başlar. Salonu ve oyuncaklarını toplarım, gece mamalarını yapar başucuna koyarım (ki gece mutfağa inmek zorunda kalmayayım). Dizi , film izlemek (normal tv izleme alışkanlığım yok, internet üzerinden yabancı dizi yada USB ile eşimin indirdiği filmleri izlerim) ; kitap okumak , kişisel bakım ... gibi işleri saat 11-11,5'a kadar yapar ve uyurum.(Bazen uyku 12-12,5'a sarkar , çünkü okuduğum kitap fena sarar :) )
NOT: Bu süreler içerisinde bulduğum 5-10 dakikalık boşluklarda cep telefonumdan Facebook, Instagram v.b. sosyal medyayı takip eder ve paylaşımlarda bulunurum yada kitap okurum.

KÜÇÜK TÜYO : Okulda yada evde yapmayı sevmediğim yada az sevdiğim bir iş yapacaksam telefonumun alarmını 30 dakikaya kurarım ; alarm çaldığında işi yapmak için var olan zamanıma göre 10-15 dakika sevdiğim bir şeyle uğraşarak mola verir, tazelenir  ve kaldığım yerden 30 dakika daha devam ederim. 

ANNEMLİ TATİL GÜNÜM

  • 7-7,5 civarında Mehmet'le birlikte uyanırım. Mehmet'le birlikte oyun oynayarak yatak odasını , banyoyu ve onun odasını toplar, alt kata ineriz. Ben mutfağı toplar , kahvaltı hazırlarken Mehmet oyuncak oynar. Babası evde değilse birlikte kahvaltı ederiz, babası evdeyse Mehmet'in kahvaltısını yaptırır ben babasını beklerim. 
  • Sonra Mehmet'in benli ve bensiz oyun zamanı başlar. Ara ara onunla oyun oynarım ama sürekli değil. (Bence sürekli anneye bağımlı , anneyle oyun oynayan bir çocuk olması doğru değil. Ama onunla hiç oyun oynamamak da yanlış. Azı karar , çoğu zarar yani.) Kendi kendine oyun zamanlarında kitabımı okur, internet işlerimi halleder ve kek, kurabiye v.b. birşeyler pişireceksem onları hallederim.Böylelikle Mehmet beni ya onunla ilgilenirken yada kitap okuma , kahve içme , kurabiye pişirme , mutfağı toplama yada sosyal medyayı takip etme gibi işleri yaparken görmüş olur; annesinin yaşam tarzını özümser.
  • Diğer günlerde erken kalkan anneanne dinlenir öğlene doğru kalkar kahvaltısını yapar. Bu arada Mehmet'i öğle uykusuna yatırırım. 12-12,5 gibi uyuyan Mehmet, gününe göre bazen 1,5 saat bazen 2 saat öğle uykusu uyur. Ben de bu arada yorgunsam uzanır yada uyurum; yorgun değilsem kişisel işlerimi hallederim.
  • Kişisel işlerim çoksa Mehmet uyanınca benim işlerim bitinceye kadar annem ilgilenir.
  • Ekstra bir durum olmadığı sürece misafir gelmesi, gezmeye gitmek v.b. iş günümün son 2 maddesi tatil günüm içinde geçerlidir.

ANNEMSİZ TATİL GÜNÜM

  • Aslında Annemli Tatil Gününden çok büyük bir farkı yoktur. Sadece kişisel işlerimi yapmak için bana tanınacak olan 2-3 saat Mehmet'e aittir :) 
  • Annemsiz tatil günü , annemin tatile yada gezmeye gitmesiyle gerçekleşir. Bu nedenle her zaman olmaz. Ama şu an Salı gününden beri bu tarzda devam etmekteyiz. Çünkü annem tatilde bayramdan sonra dönecek ;) 

KÜÇÜK TÜYO : Kişisel işlerimi düzenlemek için ise Rutinler Kontrol Listemi 
kullanıyorum. Tavsiye ederim , benim çok işime yarıyor.


İşte benim Zaman Yönetimim ...

Ve... İşte benim hayatım...

Sevgiler...




Yorumlar

  1. :)) ve hayat her anıyla ; hep büyümekte olan evlatlara göre programlanmaya devam eder:)
    sevgiler canım hep güzellikler içinde olun

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sonbahar ve Yeni Okul Yılına Hazırlık

Bir Anne Adayı Olarak Öğrendim ki - 1 : PERSENTİL

SON YAPRAK (The Last Leaf)